Featured

STEAM Ahead - Shakespeare and Climate Change through authentic and collaborative learning

Το 3ο ΓΕΛ Ξάνθης στο πλαίσιο του Βρετανικού προγράμματος Turing Scheme UK διοργάνωσε συνάντηση μαθητών και καθηγητών με τίτλο «STEAM Ahead - Shakespeare and Climate Change through authentic and collaborative learning».

Το πρόγραμμα διήρκησε από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου έως την Παρασκευή 31 Μαρτίου  2023 και πραγματοποιήθηκε στο χώρο του 3ου ΓΕΛ Ξάνθης υπό την εποπτεία καθηγητών  του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου  The Manchester Metropolitan University. Συντονιστές  της ομάδας   ήταν ο κ. Mick Boyle και η κ. Rebecca Patterson. 30 Μαθητές/τριες και 12 εκπαιδευτικοί από Ουαλία και Ελλάδα συμμετείχαν στη συνάντηση Turing, η οποία στάθηκε ιδιαίτερα δημιουργική, παιδευτική και βιωματική για όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες.

Πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές δραστηριότητες με σκοπό τη γνωριμία μεταξύ των μελών της ομάδας και την εκμάθηση διαφόρων θεατρικών τεχνικών. Χρησιμοποιήθηκαν καινοτόμες παιδαγωγικές μέθοδοι,  έτσι ώστε τα μέλη της ομάδας να μπορούν να φτιάξουν σενάρια με σκοπό τη δημιουργία μονολόγων και διαλόγων, την έκφραση διαφόρων συναισθημάτων με απόλυτα φυσικό τρόπο, την κατανόηση του χώρου, του χρόνου, της απόστασης, της φωνής , της σκηνικής παρουσίας μέσα στο θεατρικό γίγνεσθαι με αναλυτικά παραδείγματα και εμπειρίες από  έργα του Σαίξπηρ. Διδάχθηκε η χορωδιακή απαγγελία μέσω τραγουδιών.

Το πρόγραμμα υπήρξε η αφορμή για να συνομιλήσει η σχολική κοινότητα για θέματα περιβάλλοντος, πολέμου, εκπαίδευσης, υγείας, εργασίας και φύσης. Μεικτές ομάδες μαθητών/τριών  επιλέγει ένα από τα παραπάνω θέματα και κατασκευάζει ένα ανθρώπινο γλυπτό με ένα νόημα και ένα μήνυμα. Για κάθε ομάδα μια ιστορία εκτυλίσσεται και οι μαθητές/τριες καλούνται να παρουσιάσουν τη δική τους ιστορία, να μπουν στους ρόλους και τους χαρακτήρες, να εκφράσουν τα διλλήματα τους , τις σκέψεις τους, τα συναισθήματα τους και να θέσουν ερωτήματα για τον κόσμο και το περιβάλλον γύρω τους. Εμπνευσμένοι από το χορό της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας οι μαθητές/τριες φορούν μάσκες και αφηγούνται με χορωδιακό και ποιητικό τρόπο τις διάφορες ιστορίες. Κατά τη διάρκεια των βιωματικών εργαστηρίων οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί συζητούν, ανταλλάσσουν ιδέες και σκέψεις, συνεργάζονται, εμπνέονται, δημιουργούν  μια τελική θεατρική παράσταση.

   

  

Δίνεται έτσι η ευκαιρία στους/στις μαθητές/τριες να αναστοχαστούν πάνω στην ανάγκη κατανόησης σοβαρών ζητημάτων που αφορούν τη ζωή τους, τη σχολική κοινότητα, την κοινωνία . Επίσης, διδάσκονται να διερευνήσουν τη διαδικασία της λήψης  αποφάσεων κάτω από συνθήκες πίεσης και τις συνέπειες αυτών των επιλογών στη ζωή τους. Καταφέρνουν ακόμη να αναπτύξουν τεχνικές και στρατηγικές δραματουργίας, έτσι ώστε να καλλιεργήσουν την κριτική επεξεργασία, την παραγωγή έργου και λόγου, τη συνεργασία με μαθητές/τριες διαφορετικού πολιτισμικού υπόβαθρου και τη δεξιότητα χειρισμού της αγγλικής γλώσσας.

   

  

Παράλληλα οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν τον Πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης και παρακολούθησαν μια μουσική συναυλία  με αφιέρωμα στο Μάνο Χατζηδάκι. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στην παλιά πόλη της Ξάνθης, έκαναν πικνίκ στο ποτάμι του Νέστου, επισκέφτηκαν το νησί της Θάσου, το αρχαιολογικό  μουσείο και το αρχαίο θέατρο του Λιμένα. Επίσης, επισκέφθηκαν το χώρο του Λυκείου Ελληνίδων Ξάνθης, όπου διδάχθηκαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς. Επιπρόσθετα , οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το μοναστήρι του Αγίου Νικολάου στο Πόρτο Λάγος, όπου έγινε μια μικρή ξενάγηση στο χώρο του μοναστηριού. Τέλος, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από την Ουαλία επισκέφτηκαν το Πρότυπο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο Ξάνθης όπου πραγματοποιήθηκαν θεατρικές, αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες και έγινε διδασκαλία ελληνικών και αγγλικών τραγουδιών, ελληνικών παραδοσιακών χορών και γνωριμία με ποιήματα που αφορούν τη φύση και το περιβάλλον.

     

 

Ευχαριστούμε το διευθυντή του 3ου ΓΕΛ Ξάνθης κ. Γεωργίου Θαλή, το σύλλογο των διδασκόντων  και όλο το προσωπικό του σχολείου για τη βοήθεια, την ηθική συμπαράσταση και την κατανόηση. Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Πρότυπο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο Ξάνθης, ιδιαίτερα τον Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. κ. Παντελεήμων, τη διευθύντρια του σχολείου κ. Σταμούλη Χριστίνα, την υπεύθυνη του προγράμματος κ. Τσόλκα Μάγδα, τους εκπαιδευτικούς της παιδαγωγικής ομάδας κ. Κατσούλη Ιωάννη,  κ. Ζαϊτίδου Κυριακή, κ. Βρένο Αναστάσιο, τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου για τη συμμετοχή τους και τη θερμή υποδοχή και φιλοξενία που παρείχαν στην ομάδα της Ουαλίας,  την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης και ιδιαίτερα τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Κουρτίδη Κωνσταντίνο για την πολύτιμη βοήθειά του στην υλοποίηση των δράσεων, το προεδρείο του Λυκείου Ελληνίδων Ξάνθης και ιδιαίτερα την κ. Μπουναρτζή Δήμητρα για τη διδασκαλία των παραδοσιακών χορών και την καθηγήτρια μουσικής κ. Λουκίδου Χριστίνα για τη συμμετοχή της στη μουσική εκδήλωση στο Χατζηδάκειο. Ευχαριστούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες του 3ου ΓΕΛ Ξάνθης, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα με αίσθημα ευθύνης, συνεργασίας και υπευθυνότητας. Τέλος, το 3ο ΓΕΛ απευθύνει τις θερμότατες ευχαριστίες του σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες που βοήθησαν και έφεραν σε πέρας άριστα τη φιλοξενία των μαθητών και μαθητριών από την Ουαλία.

Σας ευχαριστούμε όλους και όλες που βοηθήσατε με τον τρόπο σας στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος.

 

Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος Turing Scheme UK του 3ου ΓΕΛ Ξάνθης

The 3rd Lyceum of Xanthi, within the framework of the British program Turing Scheme UK, organized a meeting of students and teachers entitled "STEAM Ahead - Shakespeare and Climate Change through authentic and collaborative learning".

The program lasted from Monday 27 March to Friday 31 March 2023 and took place at the 3rd Lyceum of Xanthi under the supervision of professors from the Theater Studies Department of Manchester Metropolitan University. The group coordinators were Mr. Mick Boyle and Mrs Rebecca Patterson. 30 students and 12 teachers from Wales and Greece attended the Turing meeting, which was highly creative, educational and experiential for all participants.

Creative activities were carried out in order to get to know each other among the group members and to learn various theater techniques. Innovative pedagogical methods were used so that the group of its members could create scenarios for the creation of monologues and dialogues, the expression of various emotions in a completely natural way, understanding of space, time, distance, voice, stage presence within the theater performance with detailed examples and experiences of Shakespeare's plays. Choral recitation was taught through songs.

The program was the occasion for the school community to talk about issues of the environment, war, education, health, work and nature. Mixed groups of students choose one of the above topics and construct a human sculpture with meaning and message. For each group a story unfolds and students are asked to present their own story, step into their roles and characters, express their dilemmas, thoughts, feelings and ask questions about the world and environment around them their. Inspired by the dance of ancient Greek tragedy, the students wear masks and tell the various stories in a choral and poetic way. During the experiential workshops students and teachers discuss, exchange ideas and thoughts, collaborate, get inspired, create a final theatrical performance.

This gives students the opportunity to reflect on the need to understand serious issues concerning their lives, the school community, society. They are also taught to explore the process of making decisions under pressure and the consequences of those choices in their lives. They also manage to develop dramaturgy techniques and strategies to cultivate critical processing, production of work and speech, collaboration with students from different cultural backgrounds and handling of English language skills.

At the same time, students and teachers visited the Multispace of Art and Thought and attended a music concert dedicated to Manos Hadjidakis. Students and teachers toured the old town of Xanthi, had a picnic on the river Nestos, visited the island of Thassos, the archaeological museum and the ancient theater of Limenas. They also visited the Lyceum of Xanthi Greek Women, where they were taught Greek traditional dances. In addition, the teachers visited the monastery of Agios Nikolaos in Porto Lagos, where a short tour of the monastery of his place took place. Finally, students and teachers from Wales visited the Model General Ecclesiastical Lyceum-Gymnasium of Xanthi where theatrical, sports and artistic activities took place and Greek and English songs, Greek traditional dances and poems about nature and the environment were taught.

We thank the director of the 3rd Lyceum of Xanthi, Mr. Georgiou Thalis, the teachers' association and all the staff of the school for their help, moral support and understanding. We must warmly thank the Model General Ecclesiastical Lyceum-Gymnasium of Xanthi, especially the Metropolitan of Xanthi and Peritherio Mr. Panteleimon, the director of the school Mrs. Stamouli Christina, the person in charge of the program Mrs. Tsolka Magda, the teachers of the pedagogical group Mr. Katsoulis Ioannis, Mrs. Zaitidou Kyriaki, Mr. Vrenos Anastasios, the students of the school for their participation and the warm welcome and hospitality provided by the Wales team, the Regional Unit of Xanthi and especially the Deputy Regional Governor Mr. Kourtidis Konstantinos for his valuable help in the implementation of the actions, the presidium of the Lyceum Hellenides of Xanthi and especially Mrs. Bounartzi Dimitra for teaching traditional dances and the music teacher Mrs. Loukidou Christina for her participation in the musical event in Hatzidakeio. We thank the students of the 3rd Lyceum of Xanthi, who participated in the program with a sense of responsibility, cooperation and responsibility. Finally, the 3rd Lyceum of Xanthi warmly thanks all the parents and guardians who helped and perfectly hosted the students from Wales.

Thank you to everyone who helped for the implementation of this program.

The teaching team of the Turing Scheme UK program of the 3rd Lyceum of Xanthi.