![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Μαθητική Εκπαιδευτική Εκδρομή στην Αθήνα: Ένα Πολιτιστικό Ταξίδι στην Καρδιά της Τέχνης και της Ιστορίας
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα που πραγματοποίησε το 3ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης από τις 2 έως τις 5 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο της υλοποίησης δύο πολιτιστικών προγραμμάτων με τίτλους:
1) «Πολύχρωμες Προοπτικές: Ο κόσμος μέσα από την τέχνη» και
2) «Τα επτά μονοπάτια της τέχνης: Ένα ταξίδι δημιουργίας».
Στην εκδρομή συμμετείχαν 45 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ και Β΄Λυκείου, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά μερικούς από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς και ιστορικούς χώρους της πρωτεύουσας, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους μέσα από βιωματική μάθηση.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Το πρόγραμμα των επισκέψεων περιλάμβανε σταθμούς με ιδιαίτερη παιδαγωγική και αισθητική αξία:
• Εθνική Πινακοθήκη και Εθνική Γλυπτοθήκη, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με έργα Ελλήνων και ξένων δημιουργών, εξερευνώντας την εικαστική έκφραση από διαφορετικές χρονικές και τεχνοτροπικές περιόδους.
• Ακρόπολη και Καλλιμάρμαρο Στάδιο (Παναθηναϊκό Στάδιο), ως εμβληματικά μνημεία της αρχαιότητας και του νεότερου ελληνικού πολιτισμού.
• Α’ Νεκροταφείο Αθηνών, με στόχο την ανάδειξη της γλυπτικής τέχνης μέσα από τα ταφικά μνημεία σημαντικών προσωπικοτήτων της Ελλάδας.
• Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με ανεκτίμητα τεκμήρια του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
• Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, με περιήγηση σε γειτονιές όπως η Πλάκα και το Μοναστηράκι, που συνδυάζουν την παράδοση με το σύγχρονο αστικό τοπίο.
• Τέλος, οι μαθητές παρακολούθησαν θεατρική παράσταση, βιώνοντας τη θεατρική τέχνη ως ζωντανή μορφή έκφρασης και δημιουργικότητας.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Η εκδρομή είχε έντονο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να συνδέσουν τη θεωρητική γνώση του σχολείου με την άμεση εμπειρία της τέχνης και της ιστορίας. Παράλληλα, ενισχύθηκε το πνεύμα συνεργασίας, η κοινωνική συνοχή και η πολιτιστική ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων.
Η συμπεριφορά των μαθητών υπήρξε υποδειγματική και το κλίμα της εκδρομής χαρακτηρίστηκε από ενθουσιασμό, υπευθυνότητα και αμοιβαίο σεβασμό. Οι στόχοι των πολιτιστικών προγραμμάτων επιτεύχθηκαν στο έπακρο, επιβεβαιώνοντας τη σημασία τέτοιων εκπαιδευτικών δράσεων στην καλλιέργεια ολοκληρωμένων και ενεργών πολιτών.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή υλοποίηση της εκδρομής, καθώς και τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή και την υπευθυνότητά τους.
Η ομάδα των 45 μαθητών και των συνοδών εκπαιδευτικών, Γιαννακοπούλου Βασιλική (ΠΕ02), Γεωργίου Θαλής (ΠΕ86), Επιτροπίδου Σουσάνα (ΠΕ 78), Τζεμπραϊλίδου Ευστρατία (ΠΕ03)












